Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №11 м.Ковеля

   







Сторінка фізінструктора

            

  1.  
  2. НА ФІТБОЛАХ КОРИСНІ ВПРАВИ ВИКОНУЄМО ДЛЯ ПОСТАВИ

Фітбол був створений у 1960 році в Європі, у перекладі з англійської - «м’яч для опори», який використовується в оздоровчих цілях. Впер­ше його почали використовувати швейцарські лікарі у якості пристосування для фізичної реабілітації хворих церебральним паралічем, а також для лікування хворих після травм опорно-рухового апарату.

Вправи на м’ячах унікальні за своїм впливом на організм. Через свою легкість і доступність вони викликають значний інтерес як у дітей, так і в дорослих.

Амортизаційна функція м'яча забезпечує вібрацію при вико­нанні вправ, що сприяє поліпшенню обміну речовин. Активізація кровообігу та мікродинаміка в міжхребцевих дисках і внутрішніх органах сприяють розвантаженню хребетного стовпа, мобілізації функціоналу різних його відділів, корекції лордозу та кіфозу.

Вправи, які діти виконують з вихідного положення сидячи верхи на м'ячі, за своїм фізіологічним впливом сприяють лікуванню таких захворювань, як остеохондроз, сколіоз, неврастенія, астено-невротичний синдром та ін.

Механічна вібрація м'яча позитивно впливає на суглоби, м'язові тканини та хребет, зокрема гармонізує стан міжхребцевих дисків. Практично це єдиний вид аеробіки, в якому під час виконання фізичних вправ взаємодіють руховий, вестибулярний, зоровий і тактильний аналізатори, що підсилює позитивний ефект від занять. Вправи на фітболі тренують серцево-судинну, дихальну, опорно-рухову системи та вестибулярний апарат, розвивають координацію рухів.

До того ж під час виконання вправ практично відсутнє ударне навантаження на нижні кінцівки, а серцево-судинна система працює у помірному режимі.

Основна мета фітбол-аеробіки  ̶ профілактика та корекція різних захворювань, розвиток рухових здібностей та фізичних якостей.

Упровадження фітбол-аеробіки у систему фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільного навчального закладу необхідно розпочинати з розробки комплексів загальнорозвивальних вправ з фітболами. Поступово ці комплекси слід використовувати на заняттях з фізкультури і закріплювати їх виконання під час ранкової гімнастики.

Звертаю вашу увагу на правильну посадку. Сидіти потрібно на центральній частині м’яча, спина пряма, голова піднята, руки на поясі, ступні паралельні одна одній, між гомілкою і стегном повинен бути прямий кут.

 «Золоті правила» фітбол-гімнастики:

1. Підбирати м’яч кожній дитині треба за зростом так, щоб при посадці на м’яч між тулубом і стегном, стегном і гомілкою, гомілкою і стопою був прямий кут. Правильна посадка передбачає також припідняту голову, опущені і розведені плечі, рівне положення хребта, підтягнутий живіт.

2. Перед заняттям з м’ячами слід переконатися, що поруч відсутні будь-які гострі предмети, які можуть пошкодити м’яч.

3. Надягати дітям зручний одяг, що не заважає руху та неслизьке взуття.

4. Починати з простих вправ і полегшених вихідних положень, поступово переходячи до більш складних.

5. Жодна вправа не повинна завдавати біль чи викликати дискомфорт.

6. При виконанні вправ лежачи на м’ячі не затримувати дихання.

7. При виконанні вправ м’яч не повинен рухатися.

8. Фізичне навантаження у часі потрібно дозувати відповідно до вікових можливостей дітей.

9. Стежити за технікою виконання вправ, дотримуватися прийомів страховки і вчити самостраховці на занятті з м’ячами.

10. На кожному занятті необхідно прагнути до створення позитивного емоційного фону, бадьорого, радісного настрою.

11. Можливе проведення комплексних занять, коли одночасно з виконанням фізичних вправ діти вдосконалюють культуру мовилення, правильну вимову.

12. Вправи на м’ячах з метою формування комунікативних умінь у дітей можуть виконуватися в парних загально-розвиваючих вправах, рухливих іграх, командних змаганнях. Слід звертати особливу увагу на ознаки фізичного неблагополуччя дитини, при виникненні яких необхідно знизити навантаження або припинити заняття.

Гімнастика з використанням фітболів створює в дитячому колективі веселу, насичену яскравими позитивними емоціями атмосферу.

            

                      

  1. НА СТЕПІ СТРИБАЄМО – ЗДОРОВ’Я ГАРНЕ МАЄМО.

 

Враховуючи інтерес дітей до фізкультурних занять з музичним супроводом і ту обставину, що з кожним роком все більше дітей мають проблеми зі здоров'ям, я вирішила ввести в систему фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі «степ-аеробіку» для дітей старшого дошкільного віку, тому що саме цей вік є найбільш важливим періодом для формування рухової активності. Діти цього віку володіють великою творчою уявою і прагнуть задовольнити свою біологічну потребу в рухах. Заняття аеробікою здатні ефективно задовольнити цю потребу в доступній і цікавій для дітей формі.

Степ - аеробіка поступово завойовує своє місце у фізичній культурі. Виконуючи рухи на степ-платформах, різні варіанти кроків із підйомом та спуском із платформи, швидкі переходи, часто змінюючи при цьому ритм і напрямок рухів, можна отримати навантаження, яке приблизно дорівнює біговому тренуванню.

Вправи з використанням степ-платформ зміцнюють кістково-м’язевий корсет, серцево-судинну і дихальну системи, формують правильну поставу, розвивають витривалість, силу, координацію рухів, спритність, почуття ритму і вміння узгоджувати свої рухи з ритмічною музикою. Ефективність степ - аеробіки полягає в комплексному розвитку в дітей рухових якостей у сприятливому впливі на організм людини (опорно - руховий апарат, серцево - судинну, дихальну і нервову системи). Специфіка степ - аеробіки - це поєднання базових вправ з елементами танців різних стилів, тісний зв'язок рухів з музикою і ритмами, висока динамічність і різноманітність рухів і, отже, збагачення рухового досвіду і підвищення культури рухів.

Степ-аеробіка - це оздоровча аеробіка з використанням спеціальної степ - платформи з регульованою висотою. В основі рухів лежать базові кроки аеробіки, танцювальна стилізація вправ. Такі рухи доступні практично всім. Таким чином, в одній групі можуть одночасно займатися діти з різним рівнем підготовки, і фізичне навантаження для кожного буде індивідуальне.

 Необхідно дотримуватися правил роботи на степ - платформах, які забезпечують безпеку занять. Ці правила стосуються висоти платформи, постави, техніки виконання кроку вгору і кроку вниз, рухів рук, музики тощо .

    Весела, збудлива музика служить одночасно і мотивувальним чинником у ході степ-тренування, і створює базову структуру степ-програми. Темп музичного супроводу, який вимірюється кількістю музичних акцентів за хвилину, не тільки спрямовує хід тренування, а й диктує швидкість рухів, отже й інтенсивність заняття.

За допомогою організації ефективної спортивно-оздоровчої роботи з дошкільнятами на степ- платформі у дітей розвиваються: почуття ритму, координаційні здібності, фізичні якості. У дітей, що займаються оздоровчою степ-аеробікою підвищуються адаптивні можливості організму завдяки регулярній спрямованій руховій активності, позитивним емоціям (музичний супровід, стимул навчитися танцювати, сформувати правильну поставу, бути здоровим і бадьорим). Степ-аеробіка є цікавою та доступною для дошкільнят серед широкого розмаїття інноваційних засобів фізичного виховання, позитивно впливає на внутрішню сутність малят, їх духовність, емоційність, виразність, зміцнює та загартовує організм. Тому, продумуючи зміст занять степ-аеробікою, я раціонально підбіраю вправи; рівномірно розподіляю навантаження на організм; поступово збільшую об’єм та інтенсивность навантажень.

Правила під час занять степ-аеробікою:

  •  виконувати кроки в центр степ-платформи;
  • підйом на платформу здійснювати за рахунок роботи

ніг, а не спини;

  • ступню ставити на платформу повністю;
  • під час занять ногу ставити на середину сходинки, на

всю ступню, п'ятка не повинна звисати;

  • опускаючись зі степ-платформи, залишатися стояти

досить близько до неї. Не відступати від степ-платформи

більше, ніж на довжину ступні;

  • не починати навчання дітей з роботою рук, поки вони не

опанують досконалості рухами ніг;

  • не підніматися і не опускатися зі степ-платформи,

стоячи до неї спиною;

  • не робити різких рухів, а також рухів однією і тією ж

ногою або рукою більше однієї хвилини;

  • робити крок з легкістю, не вдаряти по степ-платформі

ногами;

  • займатися в спортивному взутті (кросівках), але без

ранта, оскільки можна зачепитися ними за сходинку, особливо

якщо втомилися;

  • виконувати вправи під музику в середньому темпі.

Степ - аеробіка діє позитивно на весь організм, зміцнюючи дихальну, серцево- судинну, м'язову й нервову системи, обмін речовин в організмі, розвиває вестибулярний апарат; покращує психічний та емоційний стан дитини. В результаті занять тіло буде більш струнким, гнучким, пластичним і витривалим.

                 

 

 

  1. ЯКЩО З ГЛАЙДАМИ ДРУЖИТИ – МОЖНА РОКІВ СТО ПРОЖИТИ

 

Глайдінг – це поєднання інтенсивного тренування і розваги, яке не потребує спеціального обладнання (два фітнес - диски). Для роботи з дітьми дошкільного віку замість спеціального обладнання можна використовувати паперові одноразові тарілочки або використані DVD чи СD диски. Суть глайдінгу полягає в тому, що завдяки глайдам звичайні вправи із аеробіки та фітнесу за рахунок додаткового навантаження набувають нового змісту. Шанувальники глайдінгу порівнюють його з танцем на льоду, оскільки всі рухи виконуються плавно, ковзаючи, заняття стає більш динамічним і веселим/

Переваги глайдінгу:

  • поліпшення координації рухів, тренування вестибулярного апарату, формування правильної постави і виправлення недоліків фігури;
  • профілактика плоскостопості завдяки участі декількох груп м’язів, які не задіяні під час виконання звичайних вправ;
  • підвищення витривалості при виконанні вправ у середньому та високому темпі;
  • незвичність занять, можливість додаткового навантаження за допомогою ковзаючих рухів;
  • відмінне задіяння глибинних м’язів, м’язів преса і спини. Правильно вибравши траєкторію руху, можна виконувати вправи на будь-яку групу м’язів;
  • простота тренажерів (дисків-глайдів) дає можливість займатися в домашніх умовах;
  • практично повна відсутність протипоказань;
  • можливість модифікувати вже відомі вправи, доповнивши їх дисками.

Працювати з глайдами дуже просто. Виконувати вправи можна на килимі або навіть просто на підлозі. Позитивний же ефект від таких тренувань величезний. Головне – зайняти правильне вихідне положення. Займатися з ними нескладно – потрібно тільки підкласти диски під долоні або під ступні. Диски почнуть ковзати по підлозі і вашим завданням, крім виконання вправи, буде утримання рівноваги. На глайд слід поставити половину стопи, а п’яту – на підлогу. Щоб зробити рух, потрібно підняти п’яту, опертися на носок і, злегка відштовхнувшись, ковзнути у потрібному напрямку. Використання дисків зменшує силу тяжіння, що впливає на організм, а навантаження на м’язи істотно зростає.

Система вправ із глайдами не передбачає стрибків і різких рухів. Комплекси вправ із глайдінгу вихователь з фізкультури може проводити в підготовчій частині заняття з фізичного розвитку з дітьми середнього та старшого дошкільного віку, а вихователі вікових груп можуть проводити їх і після денного сну. Кожну вправу необхідно відпрацювати, щоб підібрати оптимальне навантаження на дитячий організм. Будь-яку відому вправу можна модифікувати та ускладнити за допомогою глайдів. Екзотичні фізичні вправи з глайдами приваблюють малюків своєю оригінальністю, яка допомагає пересилити складність, що видається нам на перший погляд.

Комплекси вправ з використанням дисків-глайдів умовно поділяють на вправи з кроками на місці та вправи на віджимання і скручування.

Всі заняття з елементами глайдінгу доречно проводити з музичним супроводом. Темп мелодій може змінюватися. На початку використовуються мелодії повільного або середнього темпу, щоб організм поступово входив в роботу. Далі заняття проходить під більш бадьору музику.

Час проведення одного заняття з дітьми 3-4-х років – 15-20 хвилин, 4-5-ти років – до 30 хвилин; з дітьми 5-6-ти років – до 40 хвилин.

Правила проведення глайдінг –гімнастики:

  • діти одягнуті у зручний одяг;
  • перед заняттям із глайдами необхідно пересвідчитися, що поруч немає гострих та інших предметів, які можуть створити небезпеку дітям;
  • починати роботу з простих вправ і поступово переходити до більш складних;
  • дотримуватися відповідного дозування вправ;
  • страхувати дітей і навчати їх самостраховці на заняттях з глайдами;
  • підбирати відповідну музику;
  • намагатися створити позитивний емоційний фон, бадьорий та радісний настрій.

Педагогічно грамотний підбір вправ з урахуванням їх доступності, поступове ускладнення вправ за рахунок нових деталей, підбір відповідного музичного супроводу сприятиме фізичному розвитку дошкільників, зміцненню їх здоров’я, формуванню в дітей важливої потреби, що відображає інтерес та позитивне відношення до фізичної культури

 

                 

 4. ФІЗКУЛЬТУРНО-КОРЕКЦІЙНА РОБОТА ЗА СИСТЕМОЮ

М. М. ЄФИМЕНКА

 

Новий оригінальний підхід до занять фізкультури пропонує в авторській програмі «Казкова фізкультура» доктор педагогічних наук, доцент М.М.Єфименко. В даній програмі запропоновано 8 основних рухових режимів:

  • I режим лежання
  • II режим повзання
  • III режим сидіння
  • IV режим стояння
  • V режим ходьби
  • VI режим лазіння
  • VII режим бігу
  • VIII режим стрибків

 Основні рухову режими мають чергуватися протягом заняття в зазначеній послідовності. На погляд автора, основні рухові режими складають значну частку обсягу Система М.М.Єфименка розкривається у кількох заповідях:

  • дотримуйся логіки природи (за «принципом повторно-кільцевої побудови занять», який пропонує природну послідовність становлення рухових навичок дитини: від вправ у положенні лежачи на спині, на животі, через перевертання, повзання, рухи в позі сидячи, а потім стоячи, до ходьби, лазіння, бігу, стрибків, потім метань і складно координованих рухів).
  • фізичне виховання повинне заряджати дітей позитивною, світлою енергією задоволення, не слід гнатися за високою моторною щільністю.
  • створюй тренажери сам.
  •  здоров'я вимагає профілактики й корекції порушень постави, плоскостопості і положень кінцівок, регулювання м'язового тонусу, оптимізацію рухів у суглобах, діяльності серцево-судинної і дихальної систем, вдосконалення вестибулярного апарату, покращення орієнтування у просторі, подолання надмірної ваги тіла тощо.
  • Через рух і гру – до виховання людини майбутнього (фізичне виховання як основний напрям загального розвитку дитини, що включає у себе психічну, інтелектуальну, емоційну та інші сфери).

Крім сюжетної фізкультури М.Єфименко розробив нові типи занять. До такого виду занять відносяться «Фізкультурне заняття з переважанням одного рухового режиму» У цьому новітньому занятті поєднано кращі методичні можливості, у його структурі спостерігається еволюційна логіка, зроблено необхідний для створення розвивального ефекту акцент на одному з ОРР (основному руховому режимі). З’являється додатковий час для ґрунтовнішого опанування згідно плану основних рухів.

«Акцентоване заняття з фізичної культури» передбачає задіювання всіх 8 основних рухових режимів з акцентом на одному з них. Це означає, що на занятті на якийсь один ОРР відводиться більше часу ніж на інші.Заняття досить гармонійне з огляду на принцип комплексності, так я к задіяні всі частини тіола-  від голови-шиї і аж до стоп.

«Спеціалізоване заняття з фізичної культури» спрямоване на освоєння дітьми одного обраного основного рухового режму. Періодичне проведення спеціалізованих занять допомагає  педагогу сформувати достатній арсенал вправ з різних основних рухових режимів, які надалі можна успішно використовувати на інших заняттях та в малих формах фізичного виховання дошкільника. Під час спеціалізованого заняття ефективно розвиваються окермі групи м’язів , які задіяні в конкретному основному русі.

У своїй роботі використовую програму з фізкультурно-корекційної роботи у ДНЗ за авторською естетико-оздоровчою системою М.М. Єфименка «Горизонтальний пластичний балет (пластик-шоу)», яка спрямована на фізичний розвиток дітей (включаючи корекційний аспект), їх оздоровлення та прищеплення основ естетики танцювальних рухів. Ця нова форма зародилася на стику Педагогіки, Спорту та Мистецтва, взявши від них найкращі складові: природну послідовність фізичного виховання дітей, побудовану на еволюційному підході до формування та розвитку моторики; необмежені можливості музики та театралізованої діяльності.

Дана інноваційна парціальна програма розрахована для роботи з дітьми середнього та старшого дошкільного віку. Зазначений корекційний напрям пластик-шоу можна вважати ефективною формою арттерапії для дошкільнят з різними порушеннями опорно-рухового апарату.

Фізкультурні заняття проводяться у формі ігрових дійств. Форма фізичної активності дітей – горизонтальний пластичний балет (“пластик-шоу”), поєднує музичність, хореографічність, естетичність дійства. Його скорочені програми використовують як фізкультурні хвилинки, паузи, а також як розваги і свята. Ігрова взаємодія з дітьми реалізується в рамках ігрової теми як великої тематичної гри (макрогри), що триває протягом одного чи кількох занять. Спільна мета та сюжетна лінія містить кілька міні-ігор, ігор-вправ.

Обов'язковою умовою програми горизонтального пластичного балету є вихідна стартова поза лежачи на спині, руки вздовж тулуба, тіло розслаблене і спокійне. Завершувати програму повинна поза стоячи на колінах, спина випрямлена і ніби витягнута доверху, руки простягнуті «до Сонця» (до Бога), пальці рук випрямлені і розведені, погляд спрямований доверху і вперед. Філософський смисл цієї пози означає радість життю, Сонцю, новому дню, природі, присутньому в кожній людині божественному началу, яке визначає гармонію Всесвіту. На кінчиках пальців рук, особливо великого пальця, розміщені входи енергетичних каналів, які єднають організм людини з Космосом. У такому положенні, стверджує педагогічна технологія, організм підзаряджається необхідною для повноцінної життєдіяльності енергією.

Усі рухи у «пластик-шоу» мають бути плавними, м'якими, пластичними. Вправи виконують під відповідну музику, з використанням елементів хореографії, яка є естетичною складовою рухової активності дітей.

Горизонтальний пластичний балет як новий синтетичний напрям у фізичному вихованні дітей об'єднує все позитивне, чим багаті художня гімнастика, аеробіка, балет, брейкданс, шейпінг, акробатика, музичні заняття. Він успішно замінює комплекс гімнастики пробудження. Скорочені його програми можна використовувати як фізкультурні хвилинки, фізкультурні паузи, фізкультурні розваги і свята.

Основними завданнями системи пластик-шоу є:

  1. Формування вмінь та навичок в таких основних рухах як лежання, повзання, сидіння та стояння;
  2. Розвиток фізичних якостей: гнучкості, сили, координації;
  3. Стимулювання гармонійного фізичного розвитку;
  4. Сприяння духовному розвитку дитини через втілення у композиціях відповідних образів героїв;
  5. Профілактика викривлень постави;
  6. Корекція рухових порушень;
  7. Формування позитивного ставлення до себе;
  8. Виховання естетичних смаків через рух, музику, втілення образів.

На основі ігрового методу, на позитивному емоційному фоні досягається гармонійний фізичний розвиток дитини з її залученням до світу прекрасного у вигляді знайомства з різноманітними музичними творами, які супроводжують виконання вправ.

Крім того, горизонтальний пластичний балет як педагогічний напрям передбачає загальне оздоровлення дітей шляхом залучення до привабливої рухової активності та корекцію наявних у них рухових порушень, насамперед порушень постави.

 

                                    

  1. РОБОТА З БАТЬКАМИ

 

Нікого не варто переконувати в тому, що батьки і педагоги хочуть бачити дітей здоровими і щасливими. Тому питання взаємозв’язку дошкільного закладу та сім’ї, щодо зміцнення здоров’я та забезпечення ефективного розвитку дитини, ніколи не втрачає  своєї актуальності, а согодні, врховуючи стан здоров’я счасних дошкільників набуває ще більшої гостроти. Найкращий вчитель – приклад батьків.

Виростити дитину сильною, міцною, здоровою  ̶ це бажання батьків і ведуча завдання, що стоїть перед дошкільною установою. Сім'я і дитячий садок  ̶ ті структури, які в основному визначають рівень здоров'я дитини. Потрапляючи в дитячий садок, багато дітей мають відхилення у фізичному розвитку, і однією з причин таких результатів є необізнаність батьків у питаннях фізичного виховання дітей

Використання нетрадиційних форм дозволяє нам жвавою, цікавою бесідою з батьками, обмінюватися досвідом оздоровлення дітей, спілкуватися та отримувати вичерпні відповіді від фахівців, висловлювати свою думку. Спортивні заходи в дитячому садку проводяться протягом року з різних видів спорту. Основна їх мета  ̶  допомогти кожній дитині проявити себе в улюбленому виді спорту, відчути себе членом команди, розділити з товаришем відповідальність за її перемогу, показати свої найкращі якості. А участь у змаганнях дітей та батьків благотворно впливає на взаємини в родині, викликає почуття гордості за загальні та індивідуальні перемоги, дозволяє краще пізнати один одного і спонукає батьків заохочувати спортивні інтереси дитини.

Як батьки ставляться до фізичної культури, так буде ставитися до неї і ваша дитина.

Єдина думка батьків сприяє підвищенню інтересу дитини до фізкультурних занять.

Спільна фізкультурно-оздоровча робота дошкільного навчального закладу і родини відбувається у контексті реалізації загальної програми співпраці і включає наступні напрями: залучення батьків до активної участі в педагогічному процесі не лише через опосередковані, а й безпосередні форми співпраці; створення умов для творчої самореалізації педагогів, батьків, дітей; знайомство батьків із специфікою фізкультурно - оздоровчої діяльності закладу, його соціокультурним та розвивально-виховним середовищем; особливостями функціонування моделі здоров’язберігаючого середовища.

В роботі широко застосовую проведення майстер-класів з батьками з практичним показом.

6   НЕТРАДИЦІЙНІ ВИДИ САМОМАСАЖУ.

 

Досвід показує, що в старшому дошкільному дитинстві діти без особливих зусиль засвоюють знання про будову організму і набувають початкові навички ОБЖ, якщо знання подаються в доступній і захоплюючій формі. У зв'язку з цим розробляються нові оздоровчі методики і використовуються на практиці. Однією з таких форм оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку є самомасаж.

Головна цінність масажу полягає в тому, що він, насамперед, впливає на нервову систему малюка, допомагає дитині зняти загальну втому, допомагає всім органам і системам працювати безперебійно і ефективно. Всі вправи повинні виконуватися на тлі позитивних відповідних реакцій дитини. Треба завжди пам'ятати заповідь Гіппократа «Не нашкодь!» Позитивні результати оздоровлення дошкільнят можливі тільки при розумінні важливості і значущості оздоровчої роботи з дітьми.

При проведенні масажу рекомендується навчати дітей не силою натискати на зазначені точки, а масажувати їх м'якими рухами пальців, злегка натискаючи або легко погладжуючи. Масажуючі рухи слід виконувати в напрямку від периферії до центру (від кистей рук до плеча тощо). Прийоми самомасажу проводять у такій послідовності: погладжування, розтирання, розминка і вібрація (потряхування). Тривалість самомасажу для дітей 5-7 хвилин, в залежності від поставленої задачі.

Для того щоб виробити у дітей добру звичку робити масаж регулярно, він не повинен бути для них виснажливим. Процес самомасажу повинен бути для дітей в задоволення, не завдавати больових відчуттів, викликати позитивні емоції, а його елементи і послідовність їх виконання повинні легко запам'ятовуватися. Ігровий самомасаж служить для дітей хорошим тренуванням образного мислення, тренує їх пам'ять, допомагає швидко і легко запам'ятати вірші та пісні, сприяє зміцненню розумового і фізичного здоров'я.

Усвоїй роботі я використовую три види самомасажу: медотерапія, льодотерапія та стоунтерапія.

Про корисні властивості медового масажу відомо здавна. Ця загальнооздоровча процедура має безліч переваг в порівнянні з класичним масажем, так як мед дуже швидко вбирається в шкіру, і всі його біологічно активні компоненти швидко потрапляють у кров і включаються в обмін речовин. Як відомо, мед містить велику кількість мікроелементів і вітамінів, необхідних для здоров’я людини, і організм не витрачає енергію на їх засвоєння, оскільки раніше вони вже були перероблені ферментами бджіл і готові до засвоєння.

Ось лише деякі достоїнства медового масажу:

  • розблоковує і стимулює функцію лімфатичної системи;
  •   покращує терморегуляцію шкіри;
  •   позитивно впливає на нервову систему;
  •   знімає запалення і сприяє релаксації;
  •   покращує кровообіг.

Стоун-терапія – це масаж, який приводиться за допомогою комбінації гарячих і холодних каменів. Під час стоун-терапії використовується енергетика каменів, яка впливає на організм, допомагаючи знайти гармонію зі своїм тілом і навколишнім світом. Масаж гарячими каменями знімає напругу, покращує кровообіг і обмін речовин, розслаблює м’язи, повертає нервове спокій, поліпшує настрій.

Холодні камені підвищують тонус, допомагають у насиченні крові киснем, покращують дихання і ритм серця, зменшують потовиділення і т.д.

Суть стоунтерапії  полягає у впливі на м’язи і активні точки обличчя і тіла з метою розслаблення і стимуляції природних процесів.

Кубики льоду – чудовий засіб, який здатний привести шкіру в тонус, покращити кровопостачання. Також вважається, що подібна процедура зміцнює судини, що позитивно позначається на кольорі особи і викликає природний рум'янець. При цьому контакт з кубиками повинен бути мінімальним, щоб не застудити лицьові нерви і судини. А після того як лід прибраний, шкіра починає дихати. Витирати насухо шкіру після льодової терапії не слід.

Дана процедура добре стимулює процеси обміну, що відбуваються в клітинах епідермісу.

 

КОМПЛЕКСИ ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЛЬНИХ ВПРАВ З ФІТБОЛ-М'ЯЧАМИ

ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ

ВПРАВИ З ФІТБОЛАМИ З РІЗНИХ ВИХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ

 

  • Нахили головою вперед-назад і праворуч-ліворуч. Темп повільний.
  • Повороти головою праворуч-ліворуч. Темп повільний.
  • Колові обертання руками вперед і назад. Темп середній.

                                

  • Нахили тулуба праворуч-ліворуч. Темп середній.
  • Повороти тулуба праворуч-ліворуч. Темп середній.
  • «Сходи» ̶ піднімати руки по черзі на пояс, на плечі, угору, два оплески руками, і назад по черзі так само (плечі, пояс, два оплески визу по м’ячу). Поступово виконання вправи можна пришвидшувати.
  • Ходьба, сидячи на м’ячі вперед-назад (не відриваючи сідниць від м’яча). Пройти якнайдалі. Спина пряма.
  • Ходьба, сидячи на м’ячі праворуч-ліворуч (не відриваючи сідниць від м’яча). Пройти якнайдалі. Спина пряма.
  • Стрибки на м’ячі якомога вище, відриваючись від підлоги.
  • Стрибки, сидячи на м’ячі навколо себе (підстрибувати, поступово переставляючи ноги і рухатись по колу.

Основна частина (15хв)

Виконується в положенні сидячи на м’ячі, стоячи, лежачи на м’ячі (на спині, на животі), лежачи на килимку (на спині, на животі)

Вправи стоячи

  • Стоячи на килимку, м’яч в руках. Піднімання прямих рук із м’ячем уверх-униз (5-6разів).
  • Стоячи на килимку, м’яч в руках. Повороти тулуба праворуч-ліворуч (руки з м’ячем на рівні грудей).
  • «Маятник». Руки з м’ячем праворуч уверх, опустити їх униз і підняти ліворуч уверх.
  • Ходьба по колу, тримаючи м’яч над головою (руки прямі). Можна ходити по колу, а можна «змійкою» поступово, то збільшуючи, то зменшуючи темп.
  • Відбиття м’яча однією рукою, обома, по черзі.
  • Кидання м’яча вгору і ловля його. Також вправу можна виконувати у парах.
  •  Катання м’яча одне одному.
  • Стоячи на одній нозі, друга ̶ на м’ячі. Катання м’яча вперед-назад і праворуч-ліворуч.
  • Стоячи на одній нозі, друга ̶ на м’ячі. Присідання 5разів. Руки в сторони. Ноги в колінах прямі.
  • Стоячи, ноги на ширині плечей, руки торкаються м’яча. Прокочування м’яча вперед і назад, не відриваючи ноги від підлоги (коліна прямі). Потрібно прокотити м’яч якнайдалі.

Вправи сидячи на м’ячі:

  • перекочування з носків на п’ятки. Руки в сторони.
  • сидіти на м’ячі (п’ятки і гомілка якомога ближче до м’яча), ноги відірвати від підлоги й утримувати рівновагу якомога довше. Руки в сторони.
  • ходьба вперед, не відриваючи сідниць від підлоги, поступово опускаючи спину на м’яч. Лежачи на м’ячі утримувати рівновагу (руки в сторони), потім поступово піднімаючись іти назад.

Вправи лежачи горілиць на килимі:

  • лежачи на килимі горілиць. М’яч під ногами. Катання м’яча вперед-назад, згинаючи і випрямляючи ноги.
  • лежачи на килимі горілиць. М’яч під ногами. Піднімання і опускання ніг по черзі. Ноги прямі.
  • лежачи на килимі горілиць. М’яч під ногами, руками триматися за підлогу. Піднімання і опускання тазу.
  • лежачи на килимі горілиць. М’яч обхопити ногами з обох сторін. Піднімання й опускання прямих ніг. Руками можна триматися за килимок.

Вправи лежачи на килимку долілиць:

  • лежачи на килимку долілиць. Руки попереду з м’ячем. Піднімання і опускання тулуба. Утримувати положення декілька секунд.

Вправи лежачи на м’ячі долілиць:

  • «Качалочка». Строячи на колінах, перекочуватися на м’ячі вперед на прямі руки і повернутися назад на коліна.
  • лежачи на м’ячі долілиць, руками впертися в підлогу, ноги прямі, не торкатися підлоги. Тулуб ̶ паралельно підлозі. Утримувати рівновагу декілька секунд.
  • лежачи на м’ячі долілиць, руками впертися в підлогу, згинати і випрямляти ноги по черзі й одночасно. Ноги не торкаються підлоги.
  • лежачи на м’ячі долілиць, ходьба на прямих руках вперед і назад. Ноги прямі паралельно підлозі.
  • «Літак». Лежачи на животі, прямими ногами впертися в підлогу, спину підняти якомога вище, руки в сторони. Утримувати позу декілька секунд.

Вправи на м’ячі лежачи горілиць:

  • «Зірочка». Лежачи на м’ячі горілиць, впертися прямими ногами в підлогу, руки в сторони. Утримувати положення впродовж декількох секунд.
  • перекочування на спині вперед-назад. Лежачи на м’ячі горілиць, впертися прямими ногами в підлогу, руки в сторони. Згинати і розгинати ноги.
  • «Місток». Виконується на м’ячі за допомогою педагога, який підтримує і страхує дитину. Під час виконання вправи потрібно відштовхуватися ногами від підлоги, виконати перекочування назад на м’ячі й поставити руки на підлогу. Спочатку можна виконувати тільки перекочування на руки і назад, відштовхуючись від підлоги руками, а потім ̶ ногами.

КОМПЛЕКС 1

1. Тік-так

В. п. — сидячи на м'ячі, ноги нарізно, руки опущені вниз, голова прямо.

1 -нахилити голову вліво.

2 - повернутися у в. п.

3 - нахилити голову вправо.

4 -повернутися у в.п. (повторити 10 разів).

2.Вітерець

В.п. — сидячи на м'ячі, руки підняті вгору.

1- нахил тулуба вправо.

2 - повернутися у в.п.

3 - нахил тулуба вліво.

4 -повернутися у в.п. (повторити 8 разів).

3.Гойдалка

В.п. — сидячи на м'ячі, руки опущені вниз.

1 - прокотитися на м'ячі вперед, поставити ноги на носочки, водночас піднімаючи руки вгору.

2- прокотитися на м'ячі назад, поставити ноги на п'ятки, руки водночас відвести назад, а тулуб нахилити вперед (повторити 6 разів).

4.Змія

В.п. — сидячи на колінах, м'яч перед собою, руки на м'ячі.

1 - лягти на м'яч, руки в "замок", голову опус­тити вниз.

2-3 -потягнути руки назад, відводячи плечі на­зад, та підняти голову.

4 -повернутися у в.п. (повторити 6 разів).

5.Чебурашка

В.п. — лежачи на спині на м'ячі, руки зігнути в ліктях у «замок» за головою.

                                

  1.  підняти голову та плечі.
  2. — повернутися у в.п. (повторити 8 разів).

6. Стрибки з фітболом у руках (повторити 20 разів).

7. Вправи на відновлення дихання.

 

КОМПЛЕКС 2

1. Фітбол угору

В.п. — о.с., м'яч у руках унизу.

1- підняти м'яч угору, подивитися на нього.

2- повернутися у в.п. (повторити 10 разів).

2.Нахили тулуба вперед

В.п. —стоячи, м'яч перед собою, ноги нарізно.

1 - нахил уперед, не згинаючи ніг, долоні на м'ячі.

2-3 -  пружні нахили з натиском на м'яч.

  1. - повернутися у в.п. (повторити 10 разів).

3.Нахили тулуба в сторони

В.п. — сидячи на фітболі, руки зігнути в ліктях.

1 - нахил тулуба вліво, підняти праву руку вгору та витягнути праву ногу, поставити її на носок.

2- повернутися у в. п.

3- нахил тулуба вправо, підняти ліву руку та ви­тягнути ліву ногу, поставити її на носок.

4- повернутися у в. п. (повторити 8-10 разів).

4. Жабка

В.п. — присісти, м'яч перед собою, руки на м'ячі.

1- лягти животом на м'яч, упор на руки, ноги зігнути в колінах.

2-3 утримувати рівновагу.

4 - повернутися у в.п. (повторити 8-10 разів).

5. Ящірка

В.п. — лежачи на спині на килимку, стопи на м'ячі, руки вздовж тулуба.

1-2 — стопами підкотити фітбол до сідниць.

3-4 - повернутись у в.п. (повторити 8-10 ра­зів).

6. Місточок

В.п. — лежачи животом на м'ячі, упор руками в підлогу, ноги прямі.

1 -4 — пройти руками вперед, прокочуватися на м'ячі, пройти руками назад, повернутись у в.п. (повторити 8 разів).

6. Стрибки навколо м'яча

В.п. — ноги разом, руки на поясі (повторити 20 разів).

7. Вправи на відновлення дихання.

КОМПЛЕКС ВПРАВ З ГЛАЙДІНГУ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

«Ходьба на місці» . В.п.- стати носками на глайди, п'яти - на підлозі, руки опущені. Ходьба на місці, відриваючи п'яти від пілоти, руки рухаються, як під час ходьби.

«Приставний крок». В.п,- стати на глайди носками, п'ятки на підлозі, руки на поясі. 1- ковзний крок вперед лівою ногою, 2- в.п., 3- ковзний крок в сторону лівою, 4- в.п., 5- ковзний крок назад лівою, 6- в.п.,7- ковзний крок в сторону. 8-в.п. Те ж саме повторити правою ногою.

«Випади в сторони». В.п.-стати на глайди, праву п'ятку відірвати від підлоги, руки

до плечей. 1- ковзний крок праворуч, зробивши випад на праву ногу, руки розвести в сторони , 2- повернутись у в.п,,  3- ковзний крок ліворуч, зробивши випад на ліву ногу, руки всторони, 4- в.п. Повторити двічі.

                                          

«Випади вперед-назад». В.п,- стати на глайди, руки на поясі. 1 -2- ковзний крок з випадом вперед лівою ногою, 3-4-плавно повернутись у в.п. Повторити двічі. Виконати це ж правою ногою.

«Вправа для ніг». В.п,- сидячи на підлозі, п'ятки на глайдах, опора руками позаду.

1 - випрямити праву ногу, 2- випрямити ліву ногу, одночасно зігнувши назад праву (почергова зміна ніг в ритм музики) Повторити 4 рази.

«Малюємо кола». В.п.- те ж саме, носки ніг на глайдах. 1-4- плавним круговим рухом обвести коло лівою ногою, 5-8- правою ногою. Повторити 2 рази. (Ускладнення: одночасно ковзати двома ногами).

«Нахили вперед «кішечка». В.п,- на колінах, сісти на пяти, носки витягнути, руки долонями на глайдах. 1-2- ковзнувши руками вперед, випрямити спину, носки ніг підняти догори , 3-4- плавно повернутися у в.п. Повторити 2-4 рази.

«Плавання». В.п.- лягти на живіт, руки зігнуті в ліктях, долонями на глайдах біля плечей. 1-2- сковзнути руками вперед, потянутися,3-4- розвести руки у різні боки по колу, повернутись у в.п. Повторити 4 рази.

«Нахили в сторони». В.п.- сидячи на килимі, зігнувши ноги, долоні на глайдах біля стегон. 1-2- плавно нахилитися ліворуч, ковзнувши лівою рукою в сторону, 3-4- повернутися у вихідне положення. Те ж саме виконати в іншу сторону. Повторити двічі.

«Жабка».В.п.-упор навпочіпки на глайдах , пяти відірвати від підлоги , коліна

розвести в сторони , долоні на килимі перед собою. 1- опера на долоні, ноги сковзким рухом розвести в сторони ,        2- повернутись у в.п. Повторити 4 рази.

                                     

«Біг на місці». В.п,- упор навпопічки ,носки ніг на глайдах . Почергово ковзними рухами виконувати повзучий біг на місці, не відриваючи носків . Рухати легенько ногами вперед-назад. Виконувати до 15с.

«Вправа на дихання». В.п. -лягти на спину , долоні на глайдах вздовж тулуба . 1-2- розвести руки в сторони за голову , 3-4- повернутися у в.п. Повторити 4 рази.

 

КОМПЛЕКС РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ НА СТЕП - ПЛАТФОРМАХ

(СТАРША ГРУПА)

 

Ритмічна ходьба на місці з рухами рук почергово: на пояс, до плечей,вгору,оплеск в долоні,до плечей,на пояс,вниз (повторити 4 рази).

Ходьба на місці - 4,3,2,1.

Крок-підйом на степ-платформу з рухами рук вгору-вниз (повторити по 4 рази з кожної ноги).

Крок-підйом на степ-платформу з підйомом ноги,зігнутої в коліні (повторити по 4 рази з кожної ноги).

Боковий підйом на степ-платформу з розведенням рук в сторони та оплеском в долоні (повторити по 4 рази в кожну сторону).

 Боковий крок-підйом на степ-платформу з розворотом на п’ятку та оплеском в долоні (повторити по 4 рази в кожну сторону).

Боковий крок-підйом на степ-платформу з випадом на одну ногу (вправа на зміцнення м’язів ніг). Повторити по 4 рази в кожну сторону.

Боковий випад з присіданням з опорою руками на степ-платформу праворуч-ліворуч.(повторити 4 рази).

Сидячи на степ-платформі з опорою руками позаду об підлогу, піднімання прямих ніг вгору (повторити 4 рази).                           

Сидячи на степ-платформі з опорою руками об степ-платформу, присідання до п’ят (повторити 4 рази).

Вправи на дихання ,сидячи на степ-платформі:руки в сторони,вгору-вдих; руки в сторони-вниз - видих (повторити 3-4 рази).

                       

ЗАГАЛЬНО РОЗВИВАЮЧІ ВПРАВИ НА СТЕП ПЛАТФОРМАХ

 

В.п. ̶ стоячи на степ-платформі, ноги на ширині ступні, руки внизу. Крок вперед зі степ-дошки; руки вгору; крок назад, повернутися у в.п. (Повторити 6разів.)

В.п. ̶ стоячи за степ-платформою, руки на поясі. Нахилитися, торкнутися долонями степ-платформи, випрямитися, повернутися у в.п. (Повторити 6разів)

В.п. ̶ стоячи на степ-платформі, ноги на ширині ступні, руки вгорі. Присісти, постукати долонями об підлогу перед степ-платформою, випрямитися, повернутися у в.п.(Повторити 5-6разів.)

В.п. ̶ сидячи на степ-платформі, ноги витягнуті прямо вперед, у руках масажний м’ячик. Прокручування масажного м’ячика від стегон до пальців ніг, повернутися у в.п. (Повторити 5-6разів.)

В.п. ̶ сидячи на степ-платформі, ноги витягнуті прямо вперед, руки ззаду по краях степу. Зігнути ноги в колінах, обхопити (обійняти) їх руками, голову опустити, повернутися у в.п.(Повторити 5-6 разів.)

В.п. ̶ стоячи на степі, руки на поясі, ноги не напружені. Стрибки (8разів) чергуються з ходьбою зі степу на степ (2рази).